- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Un nou concert al trio-ului PRO ARTE
Sâmbătă, 20 februarie 2016, ora 19:00, Trio-ul PRO ARTE revine în faţa publicului meloman cu un program alcătuit integral din lucrări semnate Ludwig van Beethoven.
În 1793 la 23 de ani, înainte de a scrie prima simfonie ( 1800), în timp ce compunea Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră ( 1787 -1795) şi înainte de cele şase cvartete de coarde op. 18 ( 1795-1800) Beethoven a scris trei trio-uri pentru pian, vioară şi violoncel dedicate prinţului Lichnowsky şi adunate sub nrul de opus 1. Lucrări de tinereţe, de căutări de drumuri, interesante însă prin balansul încă clasic între trecutul lui Joseph Haydn şi viitorul curentului romantic.
Partitura Septetului în mi bemol major op. 20 a fost începută de Beethoven în 1799 şi terminată şi prezentată pentru prima oară în public, un an mai târziu, în 1800. Este dedicată Împărătesei Maria Theresia iar instrumentele ce alcatuiesc ansamblul sunt clarinetul, cornul, fagotul, vioara, viola, violoncelul şi contrabasul. Succesul a fost imens, lucrarea a circulat în diferite aranjamente şi a devenit una dintre cele mai cântate şi mai apreciate de pe lista opusurilor compozitorului care, el însuşi, realizează în 1803, o versiune pentru trio pe care o publică în 1805 sub numărul de opus 38.
Atenţia şi mai ales importanţa pe care muzicianul o acordă clarinetului, în versiunea pentru septet cât şi în cea pentru trio este, în epocă, o noutate şi un act de curaj, care deschide muzicii perspective noi.
Trio Pro Arte
ANDA PETROVICI – vioară
MARIN CAZACU – violoncel