- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
- Klaus Iohannis, de Ziua Victoriei Revoluției – „România este într-un moment de cumpănă"
- Elenei Lasconi: „România trebuie să se desprindă de un sistem corupt și să aleagă drumul drept”
- Atac tragic la târgul de Crăciun din Magdeburg
Un nou concert al trio-ului PRO ARTE
Sâmbătă, 20 februarie 2016, ora 19:00, Trio-ul PRO ARTE revine în faţa publicului meloman cu un program alcătuit integral din lucrări semnate Ludwig van Beethoven.
În 1793 la 23 de ani, înainte de a scrie prima simfonie ( 1800), în timp ce compunea Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră ( 1787 -1795) şi înainte de cele şase cvartete de coarde op. 18 ( 1795-1800) Beethoven a scris trei trio-uri pentru pian, vioară şi violoncel dedicate prinţului Lichnowsky şi adunate sub nrul de opus 1. Lucrări de tinereţe, de căutări de drumuri, interesante însă prin balansul încă clasic între trecutul lui Joseph Haydn şi viitorul curentului romantic.
Partitura Septetului în mi bemol major op. 20 a fost începută de Beethoven în 1799 şi terminată şi prezentată pentru prima oară în public, un an mai târziu, în 1800. Este dedicată Împărătesei Maria Theresia iar instrumentele ce alcatuiesc ansamblul sunt clarinetul, cornul, fagotul, vioara, viola, violoncelul şi contrabasul. Succesul a fost imens, lucrarea a circulat în diferite aranjamente şi a devenit una dintre cele mai cântate şi mai apreciate de pe lista opusurilor compozitorului care, el însuşi, realizează în 1803, o versiune pentru trio pe care o publică în 1805 sub numărul de opus 38.
Atenţia şi mai ales importanţa pe care muzicianul o acordă clarinetului, în versiunea pentru septet cât şi în cea pentru trio este, în epocă, o noutate şi un act de curaj, care deschide muzicii perspective noi.
Trio Pro Arte
ANDA PETROVICI – vioară
MARIN CAZACU – violoncel